Hieronder zie je waar je leerkracht op let wanneer je je werk inlevert.
Totaalscore (max. 100 punten):
Goed: 90-100 punten
Voldoende: 80-89 punten
Onvoldoende: Minder dan 80 punten
Alle vragen zijn volledig en duidelijk beantwoord. De informatie is goed uitgelegd en logisch opgebouwd.
De belangrijkste vragen zijn beantwoord, maar sommige details ontbreken of zijn minder duidelijk.
Er ontbreken veel antwoorden of de uitleg is onduidelijk en rommelig.
Spreekt duidelijk, op goed tempo en kijkt regelmatig het publiek aan.
Spreekt soms te snel, te zacht of leest te veel voor van papier.
Spreekt onduidelijk, te zacht of kijkt nauwelijks op van het papier.
Alle groepsleden dragen actief bij aan de presentatie en vullen elkaar goed aan.
De meeste groepsleden doen mee, maar niet iedereen heeft een even grote bijdrage.
Slechts één of enkele groepsleden spreken, anderen doen weinig of niets.
De presentatie is origineel, met mooie visuals of andere creatieve elementen.
Er is enige creativiteit, maar het had nog boeiender gekund.
De presentatie is saai en bevat weinig tot geen creatieve elementen.ken, anderen doen weinig of niets.
Beantwoordt vragen goed en betrekt het publiek bij de presentatie.
Beantwoordt enkele vragen, maar betrekt het publiek weinig.
Beantwoordt vragen niet goed of heeft nauwelijks contact met het publiek.
Alle vragen zijn duidelijk en volledig beantwoord. Het artikel bevat veel informatie en is goed uitgelegd.
De meeste vragen zijn beantwoord, maar sommige antwoorden zijn kort of missen uitleg.
Veel belangrijke informatie ontbreekt of is onduidelijk beschreven.
Het artikel heeft een logische opbouw met een duidelijke inleiding, kern en conclusie.
Er is een opbouw, maar sommige delen zijn niet logisch of missen een duidelijke overgang.
De opbouw is rommelig of er ontbreekt een belangrijk deel (zoals een inleiding of conclusie).
Het artikel is geschreven in duidelijke en foutloze zinnen.
Er staan enkele taalfouten in, maar de tekst is nog goed te begrijpen.
De opbouw is rommEr zijn veel fouten waardoor de tekst moeilijk te lezen is.elig of er ontbreekt een belangrijk deel (zoals een inleiding of conclusie).
Het artikel is origineel en boeiend geschreven, waardoor het leuk is om te lezen.
Het artikel is duidelijk, maar mist een creatieve of persoonlijke touch.
Het artikel is saai of slordig geschreven, zonder enthousiasme.
De tekst is netjes geschreven of getypt, met een duidelijke titel en tussenkopjes.
De tekst is leesbaar, maar kan netter of overzichtelijker.
De tekst is slordig, onleesbaar of mist structuur.
Alles is netjes geschreven, geplakt en verdeeld. Het lap-boek is goed georganiseerd.
Het lap-boek is grotendeels netjes, maar sommige onderdelen zijn rommelig of slordig.
Het lap-boek is slordig en moeilijk te lezen of begrijpen.
De informatie is duidelijk, kort en goed uitgelegd. Alle belangrijke punten zijn verwerkt.
De informatie is begrijpelijk, maar mist details of is soms onduidelijk.
De informatie is onvolledig, onduidelijk of slecht uitgelegd.
Het lap-boek is mooi en origineel vormgegeven met leuke plaatjes, tekeningen en flapjes.
Er is enige creativiteit, maar sommige onderdelen zijn saai of onzorgvuldig.
Er is weinig tot geen creativiteit te zien in het ontwerp.
Alles zit goed vast en het lap-boek kan vaak gebruikt worden zonder kapot te gaan.
Het lap-boek is redelijk stevig, maar sommige delen kunnen losraken.
Het lap-boek is kwetsbaar en valt snel uit elkaar.
Het lap-boek is met enthousiasme en duidelijk uitgelegd aan de klas.
De presentatie is begrijpelijk, maar soms onduidelijk of zonder enthousiasme.
De presentatie is onduidelijk en onvolledig, of wordt niet gegeven.